Jak powinien wyglądać idealny identyfikator konferencyjny?
Spójne i czytelne identyfikatory konferencyjne to nieodłączny element udanych konferencji – umożliwiający utrzymanie należytego porządku w trakcie organizacji, a potem trwania eventu. Identyfikator konferencyjny to nic innego jak plakietka, informująca innych uczestników zarówno o godności noszącej ją osoby, jak i funkcji, którą pełni podczas wydarzenia. Standardy identyfikatorów uczestników wydarzeń jasno określają, że to właśnie imię i nazwisko oraz swego rodzaju „stanowisko” noszącego plakietkę – powinny być uwzględnione właśnie na identyfikatorze. Jakie funkcje pełnią identyfikatory, jak poprzez nie zadbać o profesjonalizm organizowanej przez siebie konferencji oraz jakie są najnowsze trendy w identyfikatorach uczestników? Podpowiadamy!
Funkcje identyfikatorów
Identyfikatory pełnią funkcje informacyjną – co pozwala zmniejszyć ryzyko wystąpienia chaosu podczas konferencji. Nie ulega wątpliwości, że to właśnie dobrze przygotowane i przemyślanie zaprojektowane identyfikatory budują pozytywny wizerunek organizatorów w oczach potencjalnych uczestników wydarzenia – i że to właśnie one z powodzeniem zapobiegają ewentualnemu zamieszaniu, jakie może nastąpić podczas eventów tak wymagających pod kątem organizacji jak konferencja. Identyfikator ułatwia także nawiązywanie kontaktów – dzięki, jak sama nazwa wskazuje, identyfikacji konkretnej osoby, z którą być może chcielibyśmy porozmawiać na wydarzeniu, w jakim uczestniczymy. Co ciekawe, identyfikatory konferencyjne pozwalają także na przypomnienie sobie imion nowopoznanych osób – co przekłada się na ułatwienie budowania relacji biznesowych (tak zwany „networking”).
Jakie informacje powinny być umieszczone na identyfikatorze konferencyjnym dla uczestników?
Standardy identyfikatorów uczestników wydarzeń zakładają, że informacje zawarte na nich powinny obejmować imię, nazwisko i funkcję danej osoby. Chociaż niektórzy organizatorzy na plakietkach zamieszczają też nazwę konferencji oraz jej datę – oczywiście nie jest to konieczne. Jednak idealny identyfikator konferencyjny to nie tylko rzetelne informacje na nim przedstawione – to także pewna estetyka i spójność przekazu, które pozwalają organizatorom wydarzenia na wyżej wspomniane budowanie pozytywnego wizerunku w oczach Odbiorców. Nie wszyscy wiedzą, że to nie tylko elementy takie jak billboard czy foldery reklamowe odgrywają bardzo istotną rolę w tworzeniu spójnego, profesjonalnego obrazu przedsiębiorstwa – ale także pozornie nieco mniej ważne kwestie takie jak identyfikatory, które jak najbardziej mogą wpłynąć na całościowy odbiór naszej firmy.
Najnowsze trendy w identyfikatorach uczestników
Jeśli chodzi o najnowsze trendy w identyfikatorach uczestników – jak najbardziej można mówić o przejrzystości i klarowności komunikatu, które uzyskamy poprzez pogrubienie odpowiednich informacji na plakietce. Zalecanym formatem dla identyfikatorów konferencyjnych jest A6 – czyli 105 x 148 milimetrów. Niezmiennym od wielu lat trendem w identyfikatorach pozostaje nawiązująca do innych materiałów promocyjnych konferencji kolorystyka – nierzadko z logo firmy. Chociaż stworzenie idealnego identyfikatora może wydawać się złożonym procesem – przy wsparciu odpowiednich, profesjonalnych narzędzi jak najbardziej jest to możliwe. Co ciekawe, w sprawnej organizacji konferencji może pomóc nam nowoczesny system do sprzedaży biletów Ekobilet – dzięki któremu nie tylko usprawnimy proces sprzedażowy, ale także zautomatyzujemy przygotowanie kart uczestników z dodatkową możliwością konfiguracji ich estetyki oraz przeprowadzimy rejestrację pozakupową uczestników (dzięki czemu nie musimy martwić się o drukowanie dodatkowej dokumentacji). To właśnie ta kwestia jest niezwykle istotna dla wielu świadomych przedsiębiorców – którzy nie tylko mają na uwadze dobro środowiska naturalnego, ale także nie chcą tracić czasu na przygotowywanie zbędnych dokumentów.
Jak więc powinien wyglądać idealny identyfikator konferencyjny? Przede wszystkim – powinien być on czytelny, uporządkowany, zawierający najważniejsze informacje o uczestniku. Co więcej – dobrze, gdy jest elementem większego, spójnego kolorystycznie projektu, nawiązując motywem do innych materiałów związanych z konferencją. Im więcej uwagi poświęcimy na przygotowanie profesjonalnego identyfikatora – tym większe prawdopodobieństwo, że – w razie ewentualnego chaosu – będziemy w stanie szybko zapanować nad nową sytuacją.