Pozycjonowanie stron internetowych a audyt SEO

Pozycjonowanie stron internetowych a audyt SEO

Profesjonalny audyt SEO zwykle poprzedza pozycjonowanie stron. To dzięki niemu agencja wie, co poprawić na stronie i w jaki sposób. Audyt jest koniecznością, aby działania związane z budowaniem widoczności witryny w sieci były skuteczne. Na czym on polega?

Kwestie techniczne strony

W ramach audytu przeprowadzana jest analiza witryny pod kątem technicznym. Od tego właśnie zaczyna się pozycjonowanie stron internetowych. Kluczowe znaczenie mają adresy url, które muszą być tworzone w sposób przejrzysty. Ważna jest ścieżka dostępu do konkretnej podstrony oraz słowa w niej zawarte. Każdy adres url musi odpowiadać zawartości strony i mieścić w sobie frazę kluczową. 

Audyt pokazuje również błędy w przekierowaniach oraz na stronach 404. To niezwykle istotne elementy pozycjonowania. Niedziałające witryny powinny być przekierowywane na podstrony o podobne tematyce. Strona 404 zaś to miejsce, aby zachęcić użytkownika do odwiedzenia innych podstron w witrynie. 

Dodatkowo w ramach analizy witryny badane są kwestie związane z responsywnością, czyli dostosowaniem wyglądu strony do urządzenia, na którym będzie ona wyświetlana, a także z prędkością jej ładowania.

Teksty w audycie SEO

Audyt SEO to nie tylko aspekty techniczne. Pokazuje on również, czy teksty w witrynie zostały skonstruowane w odpowiedni sposób, zachęcający do czytania i konwersji. W trakcie audytu badamy widoczność na frazy kluczowe i średnią pozycję strony na określone słowo. To również idealny moment na sprawdzenie jakości tekstu, tj. jego długości, ilości nagłówków czy opisów meta.

Co daje profesjonalny audyt SEO?

Skrupulatne przeprowadzenie audytu SEO pozwala na opracowanie skutecznej strategii działania związanego z pozycjonowaniem stron internetowych. To on pokazuje błędy w witrynie i sposoby jej optymalizacji – zarówno pod kątem technicznym, jak i treści. Jest punktem wyjścia do prowadzenia regularnych działań. Można go przeprowadzić samodzielnie przy pomocy darmowych narzędzi, ale dużo bardziej skuteczny będzie, gdy to zadanie powierzymy profesjonalnej agencji SEO.