W jaki sposób uczenie maszynowe jest wykorzystywane przez firmy?
Liczba nowoczesnych technologii, które przyczyniają się do wzrostu konkurencyjności oraz ułatwiają docieranie do potencjalnych klientów z przekazami reklamowymi, jest obecnie wyjątkowo duża. W ostatnich latach coraz częściej mówi się o niewątpliwych korzyściach wiążących się z wykorzystaniem uczenia maszynowego (ang. machine learning). Czym dokładnie jest uczenie maszynowe i w jaki sposób pomaga firmom osiągać wytyczane cele biznesowe? Na to pytanie odpowiadamy w poniższym artykule.
Uczenie maszynowe, czyli machine learning
Machine learning, czyli uczenie maszynowe, to pojęcie, które jest jednym z terminów dotyczących bardzo popularnej obecnie sztucznej inteligencji. Tym, co wyróżnia uczenie maszynowe, jest to, iż istnieje tu wiele bardzo dokładnie zaprogramowanych systemów uczących się. Mają one za zadanie wykorzystywać modele matematyczne, tworzyć prognozy i analizy – i to bez ingerencji człowieka. Uczenie maszynowe potrafi także na bazie swoich poprzednich decyzji i doświadczeń „uczyć się”, aby minimalizować ryzyko pojawiania się tych samych błędów.
Omawiana technologia z roku na rok jest wykorzystywana na coraz szerszą skalę na całym świecie. Wynika to oczywiście z tego, iż jej potencjał jest naprawdę ogromny. Zalety jej stosowania dostrzega w szczególności branża IT, ponieważ dzięki niej deweloperzy mogą znacznie szybciej prowadzić analizy na ogromnych zbiorach danych.
Jak firmy wykorzystują machine learning we współczesnym świecie?
Zdecydowanie najważniejszą zaletą uczenia maszynowego jest zdolność tej technologii do przetwarzania niesamowicie dużych ilości danych, których ludzki mózg nie byłby w stanie tak szybko przetworzyć. Sektory gromadzące duże ilości danych potrzebują narzędzia do przetwarzania i uzyskiwania informacji a także, by móc podejmować odpowiednie decyzje. Poprzez analizę predykcyjną tych danych można przewidywać różne sytuacje – to właśnie najważniejszy wyróżnik uczenia maszynowego.
Firmy, które inwestują w uczenie maszynowe, są w stanie szybko analizować rozmaite dane, co sprawia, że są lepiej przygotowane do konkurowania z pozostałymi podmiotami w branży, a dodatkowo umieją efektywniej walczyć o klienta.